Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.fairtrademarket.cz

Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího (provozovatel, dodavatel) a kupujícího (zákazník, spotřebitel). Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.

Vymezení pojmů
Dodavatel/prodávající
– je osoba, která dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
Kupující/spotřebitel – je osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby.
Kupní smlouva – objednávka kupujícího je uzavřena momentem potvrzení objednávky ze strany kupujícího a prodávajícího. Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti.
Obchodní podmínky – smluvní ujednání mezi prodávajícím a kupujícím.
Kupující souhlasí s těmito obchodními podmínkami platnými a účinnými v momentě odeslání své objednávky a je jimi vázán od momentu uzavření kupní smlouvy. S těmito podmínkami má kupující možnost se seznámit před vlastním uskutečněním své objednávky.

Každý zákazník, který chce objednat zboží prostřednictvím našeho elektronického obchodu, je povinen uvést pravdivé a úplné údaje. V případě, že tak neučiní, může být odeslání zboží odmítnuto.

Obchodní podmínky obsahují následující ustanovení:
1/ Jak vybrat a objednat zboží
2/ Objednávka, kupní smlouva
3/ Ceny a slevy
4/ Expedice a doručení zboží
5/ Způsoby platby
6/ Odstoupení od smlouvy
7/ Reklamace

1/ Jak vybrat a objednat zboží

Nakupovat v našem e-shopu můžete jako přihlášený zákazník nebo jako host. Pro objednání v našem e-shopu není nutná registrace. Osobní údaje vyplníte při dokončení objednávky.

Zboží můžete v našem e-shopu vybírat těmito způsoby:
- prohlížením jednotlivých kategorií zboží
- hledáním pomocí klíčového slova ve vyhledávači

Nákupní košík
Jakmile se rozhodnete pro nákup vybraného zboží,  stiskněte tlačítko se symbolem košíku pod položkou zboží. V tom případě se vloží do košíku jeden kus. Počet ks lze navíšit v detailu produktu (po jeho rozkliknutí), nebo upravit v košíku. Má-li produkt více variant, otevře se Vám detail produktu, kde vyberete požadovanou variantu.

Celkový počet vybraných kusů zboží spolu s celkovou hodnotou se po celou dobu zobrazuje v horní liště (oranžové pole).  Přesný obsah košíku pak můžete v kterémkoliv okamžiku zkontrolovat kliknutím na šipku umístěnou vpravo od těchto údajů.  Kliknutím na oranžové pole košíku vstoupíte přímo do košíku, kde lze upravit množství u jednotlivých položek.

Máte-li vše správně vybráno  a chcete pokračovat k dalšímu kroku, stiskněte "Pokračovat".
Nyní vyberete způsob dopravy a platby a opět tlačítko "Pokračovat".

Zde vyplníte osobní a dodací údaje. Nejprve je potřeba vyplnit a potvrdit emailovou adresu. Věnujte prosím zvýšenou pozornost tomuto kroku. Překlepy v emailové adrese často způsobují prodlevy, jelikož poté zákazníkovi nepřijde potvrzení objednávky ani případná výzva k platbě. Po vyplnění všech dalších údajů opět stisknete "Pokračovat". Přejdete na souhrn objednávky. Zde si můžete překontrolovat Vaše údaje a obsah objednávky. Můžete také doplnit Vaši poznámku, slevový kód (do pole poznámka) atd. Zaškrtnutím políčka odsouhlasíte cenové podmínky a stisknete Potvrdit objednávku.

Pokud si chcete zboží vyzvednout osobně, vyčkejte ještě na e-mail s informací, že zboží je pro Vás připraveno.
Pokud platíte objednávku bankovním převodem, budeme ji expedovat nejpozději následující pracovní den po připsání peněz na náš účet, je-li zboží skladem.

2/ Objednávka a uzavření kupní smlouvy

Veškeré objednávky podané prostřednictvím internetového obchodu www.fairtrademarket.cz jsou závazné a jsou návrhem kupní smlouvy. Kupní smlouva pak vzniká dodáním zboží, k jejímu vzniku není třeba formální potvrzení objednávky prodávajícím. Prodávající si vyhrazuje možnost ověřit platnost objednávky, např. při vyšší hodnotě nebo větším počtu kusů. V takovém případě požádá kupujícího o potvrzení telefonicky či písemně. Pokud v takovém případě kupující objednávku nepotvrdí, stává se tato neplatnou.

Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s obchodními podmínkami včetně podmínek reklamace a že s nimi souhlasí.

Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí.

Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v registračním formuláři.

Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího momentem převzetí zboží a zaplacení kupní ceny.

Vyplněním registračního formuláře, či závazné objednávky v rámci internetového obchodu www.fairtrademarket.cz, kupující dává prodávajícímu souhlas ke shromažďování a archivování osobních údajů. Tento souhlas je poskytnut na dobu neurčitou. Veškeré osobní údaje zákazníků jsou chráněny před zneužitím a nejsou poskytovány třetím osobám.

3/ Ceny a slevy

Ceny veškerého zboží uvádíme včetně DPH.

V rámci věrnostních programů nebo zaměstnancům firemních zákazníků poskytujeme individuální slevy. Kód slevy se vepíše na konci objednávky do bílého pole "Slevový kupón/dárkový šek" a stiskem tlačítka "Vložit" se sleva odečte z hodnoty objednávky.

4/ Expedice a doručení zboží

Informace k dostupnosti zboží naleznete zde.

Zboží zasíláme kurýrní Geis, nebo si jej můžete vyzvednout osobně na adrese Butovická 70, Praha 5 Jinonice (Vinotéka Matěj).

Kurýrní služba Geis: 85,-,

od 1000Kč za 65,-,

od 1500,- za 45,-

od 2000Kč zdarma

Výdejní místa Geis point: 75,-,

od 500Kč za 65,-,

od 1000Kč za 45,-,

od 2000Kč zdarma

Kurýrní služba Geis SK: 230,-

Geis point SK:  170,-

5/ Způsoby platby

V našem internetovém obchodě můžete platit následujícími způsoby:

Dobírka - platbu dobírkou může použít pouze zákazník s trvalým pobytem na území ČR s dodací adresou na území ČR. Zboží platíte při převzetí zásilky přepravci.

Poplatek za dobětečné činí 35Kč.

Bankovní převod - platba předem převodem na náš účet. Podklady k platbě Vám budou doručeny spolu s potvrzením objednávky na Váš e-mail.

Hotově - osobní odběr. Na výdejním místě nelze platit kartou.

6/ Odstoupení od smlouvy

Kupujete-li zboží jako soukromá osoba (neplatí pro objednávky na IČ), máte podle občanského zákoníku právo do 14 dnů od převzetí zboží odstoupit od smlouvy bez udání důvodu. Pokud se tak rozhodnete, zašlete zboží zpět na adresu uvedenou na faktuře, a to za následujících podmínek:

  • rozhodnutí k odstoupení od smlouvy nám sdělte telefonicky a své požadavky upřesněte písemně v zásilce u zboží, které budete vracet.
  • zboží musí být v původním nepoškozeném obalu, s originálem dokladu o koupi
  • zboží nesmí být použité ani poškozené, musí být schopné dalšího prodeje
  • musí být kompletní (včetně příslušenství, záručního listu, návodu, atp.)
  • s písemnou žádostí o odstoupení od kupní smlouvy, uvedením čísla objednávky, data nákupu
  • s číslem účtu pro vrácení peněz

Zboží zašlete jako obyčejný balík, zásilky na dobírku nepřijímáme. Peníze Vám budou připsány na účet do 7 dnů od přijetí vráceného zboží a jeho kontroly. Vráceny budou pouze peníze za zboží, nevracíme peníze za poštovné. V případě výměny zboží za jiné vám bude naúčtován rozdíl ceny, pokud se ceny vráceného a nově objednaného zboží liší, a poštovné.

7/ Reklamace zboží a vrácení peněz

Zboží můžete reklamovat z následujících důvodů:

  • zboží je poškozené či zkažené
  • zboží je nekompletní (rozdíl v množství)
  • došlo vám jiné než objednané zboží

Doporučujeme, abyste si vždy před přijetím zásilku dobře prohlédli. Za škody při přepravě ručí dopravce, proto pokud při přebírání zjistíte poškození obalu nebo zboží, sepište ihned s dopravcem protokol o poškození a zásilku nepřebírejte. Oznamte nám, že jste zásilku nepřevzali a důvody.

Pokud reklamujete zboží z nepoškozené zásilky, oznamte nám zjištěné vady písemně. V zákonem dané lhůtě reklamaci posoudíme a informujeme Vás, zda je oprávněná a jak ji budeme řešit.

V případě jakékoliv nespokojenosti s Vaší objednávkou i mimo rámec reklamace nás neváhejte kontaktovat. Vážíme si Vašich podnětů a zpětné vazby jako možnosti našeho zlepšování.


Přejeme hodně radosti z nakupování!

Doložka obchodních podmínek dle nového Zákona č. 378/2015:

Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu

  1. Vážený spotřebiteli, jestli se domníváte, že jsme Vás poškodili, nebo nedostáli svým závazkům, pište na naši emailovou adresu info@fairtrademarket.cz
  2. Jestli se nám nepodaří spor vyřešit přímo, na základě Zákona č. 378/2015, kterým se mění Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, máte také právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.
  3. Subjektem (ADR) mimosoudního řešení spotřebitelských sporů mezi obchodníkem a spotřebitelem, je Česká obchodní inspekce, nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu, viz http://www.mpo.cz/dokument169867.html.
  4. U České obchodní inspekce, má spotřebitel možnost podat návrh prostřednictvím on-line formuláře, dostupného na internetových stránkách České obchodní inspekce: https://adr.coi.cz/cs .
  5. Spotřebitel může podat návrh u České obchodní inspekce nebo pověřeného subjektu nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
  6. Spotřebitel může podat návrh také prostřednictvím platformy mimosoudního řešení spotřebitelských sporů EU, která je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS. Návrh zde může podat jenom spotřebitel žijící v EU na obchodníka se sídlem v EU.
  7. Jestliže sporné strany nejsou spokojené s kvalitou mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a domnívají se, že v průběhu řízení došlo k porušení Pravidel pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, mohou podat stížnost na adresu Ministerstva průmyslu a obchodu nebo na emailovou adresu adr@mpo.cz.
  8. V případě přeshraničních sporů pomáhá spotřebitelům v přístupu k příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Evropské spotřebitelské centrum Česká republika.
  9. Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.